One possible answer: Over 100 Moldovans were trained how to sabotage elections, making explosives, navigate drones,… 130 000 Moldovans have received from Russia collectively more than $15 million. https://www.segabg.com/hot/category-foreign-country/rusiya-poharchila-100-mln-evro-za-vliyanie-na-izborite-moldova
Вече преди години на един гейм джам направихме игричка, която ме вдъхновява много, но колегите от проекта, от който възникна идеята, някак си не я оцениха.
Става дума за интерактивна история със сюжет по Братя Грим и геймплей а ла Reigns (механиката на Tinder).
Идеята е обяснена в повече детайли тук: https://github.com/mapto/trustyjohn , а играта може да се играе на: http://gamej.am/
Започвайки с транспорта на дълги разстояния, тук влизат високоскоростните влакове, които сме виждали в големите държави. За да постигнат оптимална скорост, те имат нужда от специализирани линии и заради това са огромни инвестиции, които се изплащат едва дългосрочно.
Затова например Австрия залага на нощните превози в този сектор. Това не значи, че Виена не е свързана с други европейски столици чрез високоскоростни влакове. Просто те са оперирани от други национални оператори.
В Милано, освен двата национални високоскоростни оператора (държавният Frecciarossa и частният Italo), могат да се видят швейцарските SBB итало-швейцарските Tilo, итало-френските Thello и австрийските ÖBB с техните NightJet.
Във Франция също оперират подобни трансгранични консорциуми: EuroStar и Thalys.
В Германия пък има местни оператори, които обслужват регионалните превози и са съпоставими (не и по качество) с услугите на нашето БДЖ. При тях освен регионалните влакове, са и т.нар. градски железници, които с болната тема на България. Няма голям град или агломерация в Западна Европа, който освен метрото да няма и градска железница. Дори парижката RER е отделено юридическо лице от SCNF, имайки участие на общинския транспорт. Този тип местен транспорт е онзи претъпкан, за който говориш във Великобритания. Той е много масово използван и доходоносен навсякъде.
Теснолинейките и други специализирани линии имат друга логика, където финансовата устойчивост не е единственият критерий. Това може също за е причина за отделно юридическо лице.
По отношение на операторите на услугите, големият проблем в България е, че БДЖ не се справя както с поддръжката на инфраструктурата, така и с превоза на пътници. Товарите са демонополизирани, но и там ефективно няма работещи интермодални терминали, за да могат транспортните компании да се възползват.
Темата безспорно е сложна и има място за дълги дискусии, каквито съм виждал и по други форуми. Имал съм възможността да опозная като потребител системите в няколко държави и ми се иска да споделя. На първо време, нека разделим темата за горивото от темата за операторите.
Секторът в Европа със сигурност е почти изцяло електрифициран и важна част от Зеления преход. В Германия мрежата на Deutsche Bahn (DB) е и най-големата енергопреносна мрежа на високо напрежение в страната и това е източник на приходи за оператора на инфраструктурата.
И това е частта, по която в Европа има пълен консенсус: операторът на стандартната инфраструктура трябва да е един общ. Изключение могат да правят теснолинейки или линии с тясно индустриално ползване.
Благодаря, доста информативно. Жалко, че нашите ДС политици и путинисти са готови и майките си да продадат, а рядко се интересуват от реалните нужди.
Още един скрийншот: https://kosmos.social/@georgi/113306602307624442
Може да се свали от някой от тези сайтове:
Плъгин за VSCode, който показва превю на страницата: https://mastodon.social/@Barredo/113305094090388264
…громейки дисциплината на традиционно силното ни образование, в защита на заблудените еманципирани майки.
Така погледнато май имаш право.
Но конкретно в този случай един партиец (Ангел Янчев) си е повярвал много и е решил, че може да използва партията си за откровени глупости.
“For Harden, it’s an impressive debut that raises questions about the difference between a tourist, refugee, and immigrant, and explores how sometimes you have to travel a long physical distance to find what’s always been inside yourself.” https://www.firstshowing.net/2024/khalid-gets-stuck-in-bulgaria-in-indie-comedy-the-black-sea-trailer/
Трудно е да си васал и да хванеш за гушата хегемона си. https://www.nytimes.com/2019/07/25/world/europe/russia-china-siberia-logging.html Русия без Китай остава само с голи природни ресурси, които дори не може да добива.