В голяма степен проблемите в градския транспорт тръгват от натрупания дефицит. Този дефицит в немалка степен е предизвикан от правителството. Държавата бави плащането на компенсациите за безплатните транспортни карти, които задължи общините да издават срещу обещание да възстанови разходите им. През август кметът Терзиев изчисли, че става дума за 28 млн. лв., а преди дни заместникът му по транспорта Илиян Павлов поясни, че до края на годината вероятно дългът ще достигне 50 млн. лв.
Един от най-гласовитите критици на Терзиев днес - Карлос Контрера от ВМРО, също заслужава протест. Както “Сега” многократно писа, най-тежкият воденичен камък в транспорта са отношенията между общината и частния превозвач “МТК Гроуп”, който обслужва крайградските линии. През март след бурни дебати СОС гласува финансовата рамка на градския транспорт за 2024 г. С нея София се задължи да плаща на “Столичен автотранспорт” по 5,14 лв./км спрямо 5,07 лв./км през 2023 г. Срещу този разчет се обяви Контрера, който поиска общинската фирма да получава по 5,42 лв./км, с почти 30 ст. над заложеното от групата около кмета. Представителят на ВМРО се мотивира, че така “Столичен автотранспорт” ще има достатъчно пари не само за заплати, но и “да вдигне” спрени автобуси, да разплати задължения и др.
Уловката в това предложение бе, ако искането на Контрера минеше, “МТК Гроуп” също щеше да получи солидно увеличение на бюджета си (общински съветници от ПП/ДБ/“Спаси София” го изчислиха на 1,7 млн. лв.). Причината е, че съгласно договора с частната фирма, внесен преди години от Контрера и анексиран в миналия СОС, в който ГЕРБ и ВМРО бяха управляващи, заплащането за “МТК Гроуп” е равно на парите за “Столичен автотранспорт” минус 5%. За разлика от общинското дружество обаче частникът не трябва да доказва разходи, поради което постъпленията от общината са му гарантирани. Именно така бе обяснено, че в година с COVID-19 и по-малко пътувания, в която “Столичен автотранспорт” е на загуба, “МТК Гроуп” е отчело печалба над 2 млн. лв. Именно този неизгоден договор с “МТК Гроуп” е сред причините периодично да има проблеми с бюджета на “Столичен автотранспорт”. Вина тук носят и общинските съветници на ГЕРБ (в този СОС и на ИТН) защо постоянно подкрепят исканията на Контрера за допълнителни инжекции за частния превозвач.